A kéktúra: 26. nap

Reggel rendes téli idő fogadott: az ujjaimhoz hozzá fagytak a ponyva rögzítő cövekek. A hideg jótékony hatású volt a készülődési sebességemre is, hamar összepakoltam és útnak indultam. Az első pecsét a Sikárosi erdészháznál került a füzetbe 15 perc séta után. Itt levettem a pulcsim is, mert kezdődnek az emelkedős szakaszok és már felvettem az „üzemi hőmérsékletet”. Gyönyörű idő kerekedett: sütött a nap, hideg volt, szikrázott a fényben a hó! Fel is kellett tegyem a napszemüvegem. Előzetes eszményképeimben így szerepelt ez a túra. A Visegrádi hegység havas tája, a napsütés, a lélegzetelállító panoráma valamint a fülembe dugott ambient mix aminek néhány részletét már felhasználtam túra hangulat videóimhoz, így számomra jelentőséggel bírnak, együttesen olyan boldogsággal töltött el, amit csak nagyon ritkán éreztem életemben, pl.: mikor annak idején Borsókám igent mondott a lánykérésre, mikor Lilóckám megszületett, mikor Gelcsókám született. Ez volt a tökéletes NAP! Többször megálltam, széttártam a karom, és csak köszönetet tudtam mondani az ég felé (már amikor nem hangosan nevettem szinte abbahagyhatatlanul).
Ha valaki látott volna, biztos elbújik, mert elég fura látvány lehetett, ahogy a havas erdőben jön egy -ahogy Kunember barátom mondaná- második világháborús finn felderítő, hangosan nevet, megáll széttárja karját és az ég felé mondja hangosan: Köszönöm! Az a fajta érzés öntött el, mikor minden sejteddel csak azt érzed: de jó ÉLNI! Ilyenkor csak jó dolgok történhetnek! És így is volt: csupa jó híreket kaptam ismerősöktől, de a legjobbat otthonról!
Délután átkeltem a Dunán komppal és megkezdtem a „Vadkeleti” szakaszt. Jól belehúztam és természetesen este, „fénycsőben” a Törökmezői turistaháztól 20 perc járásra állítottam fel a menedékem. Volt jó tüzem, meleg ételem, jó kedvem.

A kéktúra: 25. nap

Reggel Kriszti azzal fogadott, hogy láttam e, hogy esik a hó! Hát petsze, erre vártam eddig!
Csomagolt egy csomó ételt, amiből kiemelném a tegnap este is fogyasztott meggyes sütit! Nap közben is eszegettem belőle! Robi visszavitt a Rozália téglagyárhoz, ahol Ádám (túravezető tanfolyamos csoporttársam) várt rám. Ma ő kísért el egy jódarabon. Csodás hóeséses igazi téli napunk volt! Végre felcsatolhattam az eddig holt teherként cipelt kamásliaimat! Pont az ilyen alkalmakra készítettem, tartogattam! Minden tiszta fehér! IMÁDOM! Ezzel együtt fárasztó is volt a nap, elég nagy szintkülönbségeket kellett leküzdeni. Délután elértem a táv felét, ami nagyjából a Pilisszentketeszti szurdokra esik! A fele megvan! A könnyebbik fele…az igazi szintek csak most fognak jönni. Du. 5-körül értünk Dobogókőre fel, ahol a túristaházban a pecsételés után „ünnepi távfelező vacsorát” tartottunk: a ház ajánlata jó nagy szelet zsíroskenyér + sör volt a menü. A vacsora után elköszöntünk, Ádám ment haza, én pedig a hideg szeles-ködös estében megindultam lefelé a Sikárosi erdészházhoz. Ismét fel kellett csatoljam a mini hágóvasam, hogy biztonságosan tudjak közlekedni lefelé a jegesre taposott úton. Megfordult a fejemben, hogy ha itt elesem és lesérülök, nincs ember aki segítsen, mert ki az a hülye, aki útnak indul ilyen időben?! Ezért is csatoltam fel a csúszásgátlót. Minden pénzt megér ez az eszköz simán, gond nélkül lejutottam célomig. A napot az erdészháztól nem messze lévő kis forrás melletti padok közt, jó későn (este 8-kor) felállított menedékemben zártam.
Nem vagyok túl elégedett, mert a rendelkezésemre álló idő alapján tegnap kellett volna elérjem a táv felét. Nem tudom, hogy be tudom e hozni a lemaradást a nehezebb terepen.