A kéktúra: 32. nap

Reggel tovább aludtam egy órával a nagyszerű hely miatt. Viszonylag gyorsan összekészülődtem, elbúcsúztam Ricsitől, aztán útnak indultam Hollókő felé. Ködös, borongós idő volt, ám lassan kitisztult. Hollókő továbbra is csodaszép a várral együtt, ahová most nem mentem fel. Aki még nem járt itt, feltétlen nézze meg, érdemes! Hollókő után, Felsőtoldtól végig sárdagasztás következett, ami mind fizikálisan, mind mentálisan sokat kivett belőlem. Nagyon lassan haladtam. Viszont Nagybárkány előtt a hosszú hegygerinc a számos kisebb kúpjával, a köves gerincvonalával nagyon tetszett! Már sötétbe hajlott a menet vége, így a környező települések fényeit lehetett látni. A táboromat egy forrás mellett, Nagybárkánytól 20 perc járásra állítottam fel. Későn már, így mire „ágyba kerültem” 9 óra is elmúlt. Nagyon fárasztó nap volt.

A kéktúra: 31. nap

Tegnap észrevettem, hogy nem működik a telefonomon a GPS. Valamiért (valószínűleg megint bepárásodott) nem látja a műholdakat. Kipróbáltam már mindenféle beállítást, újra is indítottam, de nem működik. Ezen aztán úgy felhúztam magam, hogy kitartott fél napig. Persze fölösleges, mert eddig sem hasznàltam (talán két alkalommal vettem elő, igazolni a gondolatomat), akkor meg minek idegeskedjem?
Kisütött a nap is, Minek köszönhetően megengedett a talaj felső része. Megkezdődhetett a nógrádi sárban csúszkálás. Maga a vidék nagyon tetszett, föleg a borókás dombok! Aki erre jár, a Szandavárba feltétlen menjen fel, fantasztikus a panoráma! Feltéve ha nincs ködös idő. Ma a napsütés miatt kicsit fátyolos volt. Nógrádsipeken a pecsételő hely zárva volt. Megállítottam egy bácsit a másik felől érdeklődve. A bácsi lelkesen beszélni kezdett, merre menjek, meg utána hogy jutok vissza a kékre..kicsit gyanús volt, hogy végig belém kapaszkodik, és az alkohol szonda 10m-,ről is bejelzett volna…de útba igazított és ezért hálás voltam. A második pecsételő helyen ajánlottak egy nagyszerű éjszakázó helyet, bivakos menedékkel, minden földi jóval. Hát ez tényleg egy csoda, de nem adhatom ki, mert a helyiek nagyon vigyázzák! A helyre felérve már ott találtam egy srácot Ricsit, aki szintén itt szándékozik éjszakázni. Sötétben értem fel, a tűz már égett. Jót beszélgettünk, főztünk, és hálát adtunk a helyieknek ezért a klassz kis pihenőért.

A kéktúra: 30. nap

Borult időben csöppentem vissza a „rideg valóságba”. A pihenő nap sikeres volt a feltöltődés szempontjából, könnyen jöttek a kilométerek. Igaz, nagy szintkülönbségeket sem kellett leküzdeni. Folyamatosan azon jár az agyam, hogy bele fog e férni a kapott időmbe a teljes kék…kicsit el vagyok maradva időarányosan, ahogy számolgattam a pihenőnapon.
Azt figyeltem ú közben, hogy ha nyár lenne egy csomó látnivalóról lemaradnék, mert csak mennék a zöld alagútban, ilyenkor viszont a lomdtalan fákon keresztül sok helyen kilátás nyílik a környező vidékre!
Menet közben fényképeztem egy akkora borz nyomot, jogy még engem is meglepett!
Estére Becskéig jutottam. A falu előtt nem sokkal vertem tanyát. Találtam elszáradt akácokat, így jó tüzem is volt. Megfőztem a megfőzni valót, aztán nyugovóra tértem.